Velký kopec
Pamatuji si, když jsem začala poprvé řídit auto, a můžu vám říct, že jsem se nedokázala rozjet do kopce. Určitě nejsem jediná na světě, kdo se nedokázal rozjet do kopce, protože znám i pár lidí, kteří mi řekli totéž, že se nedokázali poprvé rozjet, když dávali spojku do záběhu. Takový velký kopec bylo náročné vyjet, protože ty první začátky, když auto poznáváte a máte se rozjet do kopce, vůbec nejsou jednoduché. Měla jsem velký pocit, že to nikdy nedokážu, protože jsem stála v kopci, za mnou žádné auto, a já jsem se měla rozjet.
Takhle jsem to měla i v autoškole, vlastně na to jsem neudělala ani zkoušku, zůstala jsem stát s instruktorem v kopci a nedokázala jsem se prostě rozjet, což ode mě prostě požadovali. Byla jsem z toho strašně nervózní, hlavně z toho, kdo mě měl vlastně kontrolovat, a člověk už je nervózní nejen z těch lidí, ale už jenom z toho auta. To auto vám vlastně dává takový význam, že se to máte naučit, a když se to nenaučíte, nikdo vám prostě nepomůže. To auto je od toho, abyste se naučili řídit, a pokud se to nenaučíte, nikdo to za vás prostě neudělá. Vy jste ti, kdo to auto řídí. Tohle bychom si měli všichni uvědomit.
Všichni si musí uvědomit, že je potřeba v autě si udělat nějaký systém a naučit se to třeba po autoškole, abyste se sami rozjeli do kopce, kde prostě zajedete na nějaké místo, kde je velký kopec, a začnete se učit. Po autoškole, jakmile jsem vlastně už dostala řidičský průkaz, jsem najednou šla řídit sama, a to bylo první, co jsem šla udělat – naučit se prostě rozjíždět. Můžu vám říct, že po několika takových cvičeních jsem se už naučila rozjíždět do kopce, a od té doby už jsem neměla vůbec žádný problém, protože nakonec všechno šlo hladce. A věřte, že každý člověk se to naučí, jenom tak s trpělivostí, odvahou, a hlavně vůbec nedělat nějaké zbytečné konflikty, protože ono se to časem všechno jako kdyby změní a zlepší, a budete těmi nejlepšími řidiči.
Chcete si koupit nové auto?
Jsou lidé, kteřà se rozhodli koupit si úplnÄ› nové auto a to proto, že věřà tomu, že u úplnÄ› nového auta nedojde hned k tomu, že by se nÄ›co pokazilo. Nikdy ale nevÃte, co se může stát. Pokud si ale ÄlovÄ›k kupuje úplnÄ› nové auto, kolikrát má na nÄ›j nÄ›jakou dobu záruku, takže v pÅ™ÃpadÄ›, že se cokoliv stane, nebude problém daný problém vyÅ™eÅ¡it a to takovým způsobem, že ÄlovÄ›k za opravu nebude platit vůbec nic.
ÄŒlovÄ›k by radÄ›ji mÄ›l poÄÃtat s tÃm, že i u úplnÄ› nového auta mohou vzniknout nemalé problémy. Pokud s nÄ›ÄÃm takovým ÄlovÄ›k nepoÄÃtá, může se kolikrát divit, takže je opravdu lepÅ¡Ã, když dopÅ™edu poÄÃtáte s tÃm, že se může cokoliv pokazit.
U nových aut pÅ™edpokládá snad úplnÄ› každý, že vÅ¡e bude nÄ›jakou dobu bez problémů, ale jeden skuteÄnÄ› nikdy nevÃ.
Dnes je jen velmi málo lidÃ, kteřà nejezdà autem. Lidé pÅ™iÅ¡li na to, že jezdit autem je možná to nejlepÅ¡Ã, co existuje a to proto, že se ÄlovÄ›k dostane kdykoliv tam, kam potÅ™ebuje, nemusà se vedle nikoho maÄkat na sedadle a poslouchat nevhodné Å™eÄi lidÃ, kteřà nemajà soudnost.
Jezdit autem má urÄitÄ› mnoho výhod, ale pokud ÄlovÄ›k zvažuje zakoupenà zcela nového auta, musà poÄÃtat s tÃm, že si pÅ™iplatÃ. Zcela nová auta mohou vyjÃt klidnÄ› na nÄ›kolik milionů korun. Najde se ale mnoho lidÃ, kteřà do toho jdou, jelikož jim to za to stojÃ.
UrÄitÄ› se ale najdou i lidé, kteřà by za auto nikdy tolik penÄ›z nedali, takže si vystaÄà s nÄ›ÄÃm, co je ojeté, ale je stále ve velice dobrém stavu.
VÅ¡echno je to o tom, jak se ÄlovÄ›k rozhodne. UrÄitÄ› nenà špatnÄ›, pokud si ÄlovÄ›k zvolà ojeté auto. NÄ›kdy nÄ›co takového skuteÄnÄ› nenà na Å¡kodu.
Je dobré promyslet si, jaké auto by pro vás bylo vhodné a pÅ™ÃpadnÄ› se podÃvat, kde se dá koupit a za kolik. Pro mnohé je také rozhodujÃcÃ, jak rychle bude ÄlovÄ›k dané auto mÃt, pokud si jej objedná.
Nákup auta je vždy dobré promyslet.
[Top]Když čekáte, až se vám ozvou ohledně prodeje auta
Je mnoho lidí, kteří si vyhlédli nějaký vůz a čekají, až se jim někdo ozve s tím, že si mohou dané auto přijet zakoupit a rovnou odvézt. Takové situace se stávají tehdy, pokud si člověk řekne, že by si nějaké to auto zakoupil, ale není u něj například udělaná technická nebo je zde něco, co se bude opravovat ještě předtím, než bude auto prodáno novému majiteli.
Kolikrát člověku nezbývá nic jiného, než čekat, než někdo zavolá, že je již vše nachystáno. Někdy se ale může stát, že budete čekat delší dobu, než jste si mysleli a to proto, že vám zapomenou zavolat. Právě z toho důvodu je dobré, pokud člověk alespoň co den nebo dva volá a ptá se, jak na tom dané auto je, protože jedině tak nedojde k tomu, že by na vás zapomněli a auto pak mělo jiného majitele, než jste vy.
Jsou společnosti, které myslí na to, že o dané auto máte zájem a mají daného člověka poznačeného, ale jsou i společnosti, které si to nepoznačí a poté to dopadne tak, že auto bude mít opravdu jiného majitele, než jste vy. Někdy je opravdu lepší, pokud je člověk tak trochu otravný, volá a ptá se. Je možné, že pokud vám to pokaždé zvedne ta stejná osoba, budete se tomu společně smát, ale někdy je to opravdu to nejlepší, co můžete udělat, pokud o dané auto máte opravdu zájem.
Může se klidně stát to, že za dobu, co na dané auto budete čekat, najdete auto mnohem lepší a za lepší cenu, takže se na konec rozhodnete pro něco jiného. I to je rozhodně možné. V takovém případě, pokud se vám někdo ozve s tím, že už je pro vás auto nachystáno, ale vy už dávno budete mít auto jiné, nebojte se říct, že jste se rozhodli pro něco jiného, protože jste našli něco, co pro vás bylo výhodnější. Nikdo na vás určitě naštvaný nebude, protože zejména u vozu je potřeba si něco takového dostatečně promyslet.
I vy byste měli mít auto, na které se nebudete bát spolehnout.
[Top]Auto-dobrý sluha, ale zlý pán
Auto je výdobytek poslednÃch staletÃ. Jeho výhody jsou nesporné, a proto jej využÃvá téměř veÅ¡kerá populace na svÄ›tÄ›. Jedná se o velmi komfortnà způsob dopravy na dlouhé i krátké vzdálenosti. UrÄitým motem a vizà pro dvacáté stoletÃ, které se neslo ve znamenà majetkového rozmachu a rozkvÄ›tu, bylo „Auto vÅ¡em, kdo ho potÅ™ebujÃ!“ Znamenalo to vÅ¡echny Å™editele továren, vedoucà mistry, ale i malé Å¡vadlenky a drobné dÄ›lnÃky. ProstÄ› auto zde mÄ›lo být pro vÅ¡echny, kteřà pravidelnÄ› do práce docházeli Äi dojÞdÄ›li hromadnou mÄ›stskou dopravou a cesta jim tak zabrala tÅ™eba i dlouhé hodiny.
Auto má nespornÄ› velkou zásluhu na tom, jak si dnes můžeme žÃt a co vÅ¡echno si můžeme dovolit. Nenà ale od vÄ›ci podÃvat se také na nevýhody, které s sebou tento dopravnà prostÅ™edek pÅ™inesl. Jedná se zejména o zpohodlnÄ›lost obyvatelstva, které již tak nemá nadbytek pohybu a auto je jednÃm z faktorů, který náš životnà styl jeÅ¡tÄ› vÃce negativnÄ› ovlivňuje. Vedle toho se u dnes velmi zdůrazňuje dopad motorových dopravnÃch prostÅ™edků na životnà prostÅ™edÃ. A ten je jistÄ› nezanedbatelný. Je pravda, že napÅ™Ãklad letadlo je v tomto smyslu jeÅ¡tÄ› horÅ¡Ãm Äinitelem, ale auta, v takovém množstvÃ, ve kterém jsou dnes na zemÄ›kouli, majà nezanedbatelný vliv také.
Co je dalÅ¡Ã nevýhodou je to, že pokud dnes vyhlédnete z okna, pravdÄ›podobnÄ› uvidÃte zástupy aut postavené na okrajÃch chodnÃků, na parkoviÅ¡tÃch a vÅ¡ude jinde. Aut je jednoduÅ¡e pÅ™ÃliÅ¡ mnoho, jistÄ› si na to vzpomenete, až zase budete stát ráno v kolonách a nebudete tak stÃhat zaÄátek pracovnà doby. Nejde ale ani tak o to, abychom se teÄ hned vÅ¡ichni rozhodli pÅ™estat auta použÃvat, ale spÃÅ¡ o to, nauÄit se je použÃvat rozumnÄ›. Tam kde to jde dojÃt pěšky nebo tÅ™eba nabÃdnout odvoz svému kolegovy v práci a snÞit tak poÄet použitých aut. Nenà to nic složitého, ale tato akce vyžaduje urÄité sebezapÅ™enÃ, což je sice nároÄné, ale jistÄ› z toho budete mÃt ve výsledku radost.
[Top]